Ürün geliştirme, belirli bir ihtiyaca cevap vermesi istenen ürün fikri ya da ürünün, konsept geliştirme aşamasından market rafına yerleştirilmesine kadar tüm aşamalarını kapsayan bir yeni ürün oluşturma sürecidir.
Ürün geliştirme süreci farklı disiplinlerde ilgili konunun uzmanı olan kişilerle çalıştırmayı gerektirir. Ürün başarısı için kilit nokta, fikir yaratma aşamasından itibaren tüm ürün geliştirme sürecinin yüksek dikkat ve titizlikle planlanmış olmasıdır. Böylelikle ürün geliştirme süreci içinde yaşanabilecek olası riskler tahmin edilerek kontrol altında tutularak müşteri ve Pazar ihtiyaçlarına en uygun olan ürünler piyasaya sürülebilir.
Günümüzde bir ürünün teknik kabiliyeti pazarda başarılı sonuçlar elde etmesine yeterli gelmiyor. Kullanıcılar ürünün dayanıklı teknik özelliklerinin yanında göze hoş gelen estetik unsurlara sahip, albenisi yüksek olması unsurlarını da arıyorlar. Bu sebeple yukarıda bahsettiğimiz disiplinlerden bir tanesi olan endüstriyel tasarım, ürün geliştirme süreci içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Endüstriyel tasarım, sadece estetik kaygıları değil diğer mühendislik gerçeklerini de içinde barındırmak zorundadır. Çünkü göze hoş gelen trend bir konsept tasarım gerçekte üretilemeyebilir ya da çok pahalı üretim yöntemleri içeriyor olabilir. İhtiyaçların en baştan itibaren doğru tanımlamak gerekli. Rekabetin çok çetin geçtiği ortamda öne geçebilmek için fark yaratan çözümler ancak sistemli çalışma ve yeni ürün geliştirme ile ortaya çıkartılır.
Geliştirilen ürün konseptleri daha çok estetik olma kaygısı taşır. Endüstri ürünleri tasarımcısı imalat ve seri üretim konusunda üretim mühendisleri kadar tecrübeli değildir. Tasarım faaliyetlerine konsept geliştirme aşamasında dahil olmayan üretim mühendisleri ileriki aşamalarda ortaya çıkacak imal edilebilirlik sorunları ile vakit kaybı yaşaması sürpriz değildir. Bu durumda üretim mühendislerinden gelen bazı öneriler temel konsept tasarım değişikliklerine neden olmakta kimi zamanda en baştan tasarım yapmak gerekmektedir. Bu yaklaşım ürün geliştirme sürecine zarar verdiği gibi maliyetlerinizi arttırmakta ve daha da kötüsü istediğiniz ürünün piyasaya geç çıkmasına hatta belki de hiç çıkmamasına sebep olur.
Tulga, geleneksel endüstri ürünleri tasarımı yaklaşımında ne yazık ki sıklıkla yaşanılan “biz tasarladık üretim konusu size ait” anlayışından çok farklı olarak “eş zamanlı mühendislik” yaklaşımıyla hizmet vermektedir. Yeni ürünleriniz için bir yandan endüstriyel tasarım yaparken diğer yandan üretim bilgi ve tecrübemizi aynı anda kullanıyor ve geri dönüşleri azaltıyoruz.
Endüstri 4.0 devriminin konuşulduğu, rekabetin arttığı, firmaların daha faydalı ürünler sunmaya çalıştığı bir dönemde TULGA olarak sizin için en yenilikçi ürünleri geliştiriyoruz.
Tulga, yeni ürün tasarım ve geliştirme sürecini temel olarak üç basamakta ele alır.
Ürün geliştirmenin temel hedeflerinden biri ürünün ihtiyaçlara cevap verebiliyor olmasıdır. Son kullanıcıya özel ihtiyaçları belirlemeye, estetik beklentilerini anlamaya, güncel trendleri araştırmaya, kullanıcı ortamının başka nelere ihtiyaç duyabileceğine ve ürüne nasıl değer katabileceğimize önem veririz. Müşteri ihtiyaçlarını iyi analiz edebilmek için etkili araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm üretilecek problemlerin temel sebeplerini (root cause) tespit ediyoruz.
Ürüne ait tanımlamalar yapıldıktan sonra ürüne ait görsel çalışmalar, eskizler, taslaklar çizilmeye başlanır. Alternatif konseptler arasından en makul olanı seçilerek detaylandırılır ve prototip imalatı yapılır. Çıkan numuneye göre gerekli mühendislik güncellemeleri yapılarak nihai 3D çizimi oluşturup üretilebilir hale getiririz.
Son ürünün sahip olması gereken görsellik, fonksiyonellik ve malzeme cinsine göre üretim yöntemi belirlenir. Üretim için imalat resimleri oluşturur, gerekli ise kalıp imalatını yaparız. Seçilen imalat yöntemine göre seri üretim başlatılır ve yeni ürün geliştirme sürecini tamamlanmış olur.
Ürün geliştirme hizmetlerimiz için web sayfamızdaki örnekleri inceleyebilir, merak ettikleriniz için bize ulaşabilirsiniz.