KONSEPT GELİŞTİRME

Endüstriyel tasarım aşamasında sürekli sorduğumuz sorular var.

  • Fikir, problem ya da ihtiyaçlar nedir?
  • İlgili problemi çözecek ürünü kim kullanacak ve ona özel ihtiyaçlar nelerdir?
  • Olası diğer ihtiyaçlar ya da değerler ne olmalı?

Ürün geliştirme çalışmalarımızı design thinking – tasarım odaklı düşünme yaklaşımıyla sürdürüyoruz.

Tasarım Odaklı Düşünme
Design Thinking Metodolojisi

Tasarım odaklı düşünme, Stanford Üniversitesinde ortaya çıkan son yıllarda hayatımızı değiştiren ürünler geliştirilmesinin önünü açmış bir yaklaşımdır. Özetleme gerekirse; yapılan tasarımlarla, bilişsel olarak problemlere çözüm yolları üretmek için kullanılan etkili bir yöntemdir.

Projelerimize başlarken ürün geliştirme ekibimizle, Design Thinking yaklaşımı ışığında ihtiyaç duyulan ürünü kullanıcı gözünden değerlendirerek empati kuruyoruz. Mevcut ve olası problem ve ihtiyaçları ve bunların sebeplerini belirliyoruz. Beyin fırtınası yaparak sorunu çözebilecek birden çok çözüm ve konsept geliştiriyoruz. Bunların prototiplerini oluşturup gerçek kullanıcılarla test ediyoruz. Sonrasında kullanıcıya en uygun konsepti seçiyoruz.

Tasarım Odaklı Düşünme

Tüm konsept belirleme çalışmalarında aşağıdaki aşamaları izliyoruz.

İhtiyaç Belirleme:

Ürün geliştirmenin temel hedeflerinden biri ürünün ihtiyaçlara cevap verebiliyor olmasıdır.

İhtiyaç belirleme aşamasında, kullanıcıya özel ihtiyaçları tespit etmeye, estetik kaygılarını anlamaya, trendleri araştırmaya, kullanıcının başka nelere ihtiyaç duyabileceğini kestirebilmeye ve ürüne nasıl değer katabileceğimize önem veririz.

Müşteri ihtiyaçlarını iyi analiz edebilmek için etkili araştırma yöntemlerini kullanmaktayız. Böylece ihtiyaçların ya da problemlerin temel sebeplerini (root cause) tespit ediyoruz.

Fikir Üretme:

Fikir üretme aşamasında benzersiz, yenilikçi (inovatif) hedefler belirlemek gerekir. Her projemizde beyin fırtınası yapıyor, sürekli inovasyon disiplinini uygulayarak kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap veren ve daha fazlasını sunan benzersiz fikirler geliştiriyoruz.

Araştırma:

Üretilen fikirlerin pazarda yerinin olup olmadığı üretim aşamasından çok önce tespit edilmelidir.

Bu yüzden kullanıcıların davranışlarını, tercihlerini, eğilimlerini, alışkanlıklarını, neye değer verdiklerini tespit etmek için aşağıdaki yöntemleri kullanmaktayız.

  • Anket
  • Trend Araştırması
  • Pazar Araştırması
  • Birebir görüşme
  • Kullanıcı Testi
Konsept Belirleme:

Gerekli tanımlamalar yapıldıktan sonra ürüne ait görsel çalışmalar, eskizler, taslaklar çizilmeye başlanır.

İhtiyaçlara ve kullanıcı tarafından belirlenen sınır şartlarına uygun boyut, hammadde, form ve inovasyon unsurlarına sahip farklı konseptler çizilir.

Alternatifler arasından uygun olanlarını seçip müşterilerimizin de yönlendirmesiyle nihai konsept tasarımı oluştururuz.